Разработчик песочницы Teardown Деннис Густафссон представил в своем твиттер аккаунте целым рядом свежего геймплея грядущей новинки.
Teardown имеет полностью разрушаемую и по-настоящему интерактивную среду, в которой свобода игрока и развивающийся игровой процесс являются движущей механикой. Сносите стены взрывчаткой или транспортными средствами, чтобы создать ярлыки, которые никто не считал возможным. Сложите объекты, постройте структуры или используйте плавающие объекты в ваших интересах.
Added a bunch of new vehicles. There are now 24 different types of vehicles. The big forklift comes in really handy sometimes! pic.twitter.com/AzjQSiABpP
— Dennis Gustafsson (@tuxedolabs) February 7, 2020
Added dynamic weather. Probably a challenge for twitter video compression, but here's rain with wet ground and puddles. pic.twitter.com/bA1UJ45gOH
— Dennis Gustafsson (@tuxedolabs) January 27, 2020
I've been knee-deep in noise functions today as I rewrote the water shader. Even though the waves are quite large, the whole surface is rendered as a single quad by discarding fragments based on depth to create a non-straight intersection with ground. Kind of hacky but works pic.twitter.com/te2rV3euii
— Dennis Gustafsson (@tuxedolabs) January 23, 2020
The vehicle camera in this game is such a pain because of the crowded, dynamic environments. It's almost impossible to determine a safe camera distance, so I'm thinking about using a fixed distance, soft-clip geometry in front of it and use an outline. Too strange? pic.twitter.com/mmUP1gs6J3
— Dennis Gustafsson (@tuxedolabs) January 16, 2020